Royal Ahrend
Het ultieme thuiskantoor
Royal Ahrend is een internationale leider in commercieel meubilair. Via een portfolio van vier bekende merken: Ahrend, Gispen, Presikhaaf en Techo levert het bedrijf duurzame kantoor-, leer-, zorg- en winkelomgevingen aan eindgebruikers over de hele wereld. Voor ‘thuiswerken’, het nieuwe platform waarmee werknemers thuiskantoormeubels kunnen uitkiezen die zijn gekocht door hun werkgever, mistte Ahrend nog de juiste infrastructuur. Ze vroegen ons of we die met gebruik van Optimizely konden realiseren - en dat deden we!
Alles-in-één in Optimizely
We bouwden de infrastructuur met Optimizely Content Cloud en Optimizely Commerce Cloud. Deze producten integreerden we op een multi-brand platform dat alle klantgroepen in één bedient. Daarnaast maakten we een klantspecifieke webshop, waarmee Ahrend het HR-systeem van de klant integreert met een single sign-on. Dit geeft werknemers toegang tot de catalogus van hun werkgever zonder dat ze een nieuw account nodig hebben. Met deze structuur kan Royal Ahrend:
- alle communicatie, productie en levering op een gebruiksvriendelijke manier doen.
- alle klantgroepen op één platform bedienen.
- conversie, tevredenheid en key touchpoints binnen elke klantreis meten.
- een betere service bieden en de propositie voor elke klant tweaken.
- in de toekomst al haar systemen integreren in één naadloze klantervaring.
Webshop voor thuiswerkplekken
Prettig thuiswerken vergt net als op kantoor een ergonomische werkplek. Bijvoorbeeld een ergonomische bureaustoel, een in hoogte verstelbaar bureau en een beeldscherm op ooghoogte. In onze webshop bestel je direct een thuiswerkplek die perfect aansluit op jouw persoonlijke behoeften.
Eén ambitie waargemaakt, nog velen te gaan
Sinds het inzetten van Optimizely, kan Royal Ahrend genieten van veel voordelen. Zo is het draaien op het Optimizely DXP-platform een enorm voordeel, omdat het compliant en veilig is voor alle klanten als onderdeel van de oplossing en service.
De volgende stap voor Ahrend is nu om alle systemen te integreren in één naadloze klantervaring, waarmee het bedrijf nog meer datagedreven te werk kan gaan. Dit wil Ahrend uitbreiden naar zowel online als offline kanalen.
Digital-first: De essentie van je online strategie
Om zich aan te passen aan de ontwikkelingen van de corona pandemie, paste Royal Ahrend een nieuwe online strategie toe waarin ze digital-first gingen opereren. In een wereld die continu verandert en verder digitaliseert, blijven bedrijven worstelen met de juiste digitale strategie. Download de whitepaper en ontdek:
- waarom een online strategie zo belangrijk is
- voor welke uitdaging Royal Ahrend stond
- hoe je een betere en meer persoonlijke service kan bieden
Being an Optimizely customer since 2012, it was an easy decision to build a new solution with both Optimizely Content Cloud and Optimizely Commerce Cloud. The products were integrated onto a multi-brand platform servicing all customer groups in one.
Meer Retail Cases lezen?
Uitgevoerd door onze experts
Ongeacht hoe hoog jouw digitale lat ligt. Wij helpen je er overheen.
We denken graag mee hoe we jou digitaal kunnen laten groeien! Neem je contact met ons op? De deur staat voor je open.
We gaan ervoor